.
Udzieliliśmy ponad 131,7 tys. porad prawnych i mamy 14 830 opinii Klientów
Szukamy prawnika. Oferta dla radców prawnych i adwokatów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Pomoc

Przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, napisz je na adres e-mail porady@eporady24.pl.

 

  1. Jak zadać pytanie?
  2. Jak otrzymać fakturę?
  3. Jak szybciej uzyskać odpowiedź?
  4. Jakie usługi świadczymy?
  5. Jak zapłacić za pytanie?
  6. Jak wygląda realizacja usługi?
  7. Jak przesłać dużo załączników?
  8. Jak płacić z zagranicy?
  9. Jaki będzie koszt usługi?
  10. Ile dodatkowych pytań mogę zadać?
  11. Mam inny problem

 

 

1. Jak zadać pytanie w naszym panelu?
1.
Po kliknięciu w zakładkę „Zadaj nowe pytanie” w Twoim panelu, uzupełnij odpowiednie pola:
 

„Wpisz tytuł pytania” – kilkuwyrazowy, skrótowy tytuł tego, o co chcesz zapytać,

„Wpisz treść pytania” – szczegółowy opis Twojego problemu.


Treść pytania możesz wpisać bezpośrednio w okienku albo przekleić z edytora tekstu, np. z Worda.


Pamiętaj! Panel jest aktywny tylko 30 minut! Jeśli wiesz, że opis Twojego problemu może zająć sporo czasu, to bezpieczniej będzie, gdy opiszesz swój problem najpierw w edytorze tekstu, a następnie przekleisz gotowy tekst do okienka w panelu.


2.
W razie potrzeby dodaj załączniki, maksymalnie 10 plików. Jeśli jest ich więcej, to trzeba je spakować. Maksymalna objętość załączników to 10 MB.
 

3.
Następnie kliknij przycisk „Wyślij pytanie do bezpłatnej wyceny”.
 

Wycena pytania


Jeśli zadasz pytanie w dzień roboczy od godz. 7 do 20, to wycenę otrzymasz w ciągu 2 godzin. Jeśli jednak pytanie zostanie zadane po godz. 20, to wycena będzie gotowa do godz. 9 rano następnego dnia.

Z kolei w weekendy i święta pytania wyceniamy maksymalnie w ciągu 12 godzin.

 

2. Jak otrzymać fakturę?

Aby otrzymać fakturę, wejdź do zakładki „Twoje pytania”. Gdy Twoje pytanie zostanie wycenione, pojawi się tam opcja > Chcę otrzymać fakturę <. Wystarczy, że ją klikniesz i w okienku, które się pojawi, podasz nam niezbędne dane, a po udzieleniu odpowiedzi fakturę będzie można pobrać przez panel klienta. Po upływie 7 dni opcja ta będzie niedostępna.


Jeśli będziesz potrzebował wydrukowanej faktury przesłanej pocztą, w ciągu 7 dni od chwili zapłaty za usługę wyślij nam e-mail na adres: porady@eporady24.pl lub mirek.kielar@eporady24.pl.


WAŻNE: Otrzymanie faktury możliwe jest tylko w ciągu 7 dni od dnia zaksięgowania wpłaty na naszym koncie. Po tym czasie nie będziemy już mogli wystawić faktury za usługę.

 

3. Co zrobić, aby szybciej uzyskać odpowiedź?
1.
Potwierdzenie przelewu
 

Jeżeli otrzymamy dowolne potwierdzenie wpłaty (PDF, skan, zdjęcie), odpowiedź będzie udzielona szybciej. Mail z potwierdzeniem przelewu wyślij na adres: porady@eporady24.pl.


2.
PayU.pl
 

Jeżeli zależy Ci na czasie, a jeszcze nie zapłaciłeś za pytanie – skorzystaj z systemu PayU.pl. Wpłata dokonana przez PayU.pl dotrze do nas szybciej niż zwykły przelew a my niezwłocznie przystąpimy do realizacji usługi

 

4. Jakie usługi świadczymy?

Nasz serwis świadczy pięć rodzajów usług:


1.
Porady prawne
 

Udzielamy przede wszystkim porad prawnych przez internet – zarówno w prostych sprawach, jak i tych bardziej skomplikowanych, które mogą wymagać złożenia pozwu w sądzie. Dzięki temu, że współpracujemy z prawnikami specjalizującymi się w rozmaitych dziedzinach prawa, jesteśmy w stanie pomóc Ci rozwiązać najbardziej złożone problemy. Do tej pory zaufało nam już kilkanaście tysięcy osób.


Jak uzyskać poradę prawną?


Jeśli chcesz uzyskać poradę prawną, kliknij przycisk „Zadaj nowe pytanie”. Pytania, które już wcześniej zadałeś, widoczne są w zakładce „Twoje pytania”, wraz z odpowiedziami otrzymanymi od prawników.


2.
Przygotowanie pisma
 

Jeżeli samemu jesteś w stanie rozwiązać swój problem, ale potrzebujesz pomocy w sporządzeniu pisma – to możemy przygotować je za Ciebie.


Jak zlecić nam przygotowanie pisma?


Postępujesz tak samo, jak gdybyś zadawał pytanie. Kliknij przycisk „Zadaj nowe pytanie”, a następnie:


Opisz sprawę, której dotyczyć ma pismo.

Podaj rodzaj pisma, jaki mamy przygotować (np. „Pozew rozwodowy”, „Wezwanie OC”, „Pozew o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym” itp.).

Podaj wszystkie niezbędne dane osobowe, które należy umieścić w piśmie.


Gdy otrzymasz od nas wycenę sporządzenia pisma i wpłacisz ustaloną kwotę – przystąpimy do realizacji zlecenia.


Oczywiście jeśli chcesz się upewnić, czy sporządzenie pisma jest w ogóle zasadne w Twojej sprawie, to możesz najpierw opisać swój problem, a my udzielimy porady prawnej. Jeśli będzie pozytywna i sporządzenie pisma będzie pożądane, to będziesz mógł poprosić o jego sporządzenie (za dodatkową opłatą).


3.
Reprezentacja przedsądowa oraz sądowa
 

Jeżeli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu sprawy na etapie przesądowym lub sądowym – również możesz zwrócić się do nas o pomoc. Współpracujemy z prawnikami z całej Polski.


Jak zlecić nam prowadzenie Twojej sprawy?


Aby dowiedzieć się, czy któryś z naszych prawników będzie w stanie prowadzić sprawę z Twojego regionu, napisz nam, w którym mieście toczy się (lub będzie się toczyć) Twoja sprawa. Jeżeli któryś z naszych prawników obsługuje Twój region, z chęcią pomożemy Ci w sądzie.

 

 

Jeśli akceptujesz wycenę pytania i chciałbyś zapłacić – przejdź do zakładki „Twoje pytania”.

W ciągu kilkudziesięciu minut od czasu wyceny oferujemy Ci rabat -10%. Po upływie tego czasu rabat zniknie i będzie dostępna tylko płatność za pytanie w pełnej wysokości.

5. Jak zapłacić za pytanie?

Oferujemy Ci aż 3 sposoby płatności:

A. za pomocą systemu PayU.pl (to najszybszy i najłatwiejszy sposób zapłaty),

B. poprzez tradycyjny przelew,

C. poprzez system PayPal.


A.
Wpłata przez system PayU.pl
 

W systemie PayU.pl masz do wyboru 2 różne formy zapłaty:

1) SZYBKI PRZELEW,

2) zapłata kartą kredytową – przydatne dla osób płacących z zagranicy!


Ad 1) SZYBKI PRZELEW


Jeżeli masz konto internetowe w swoim banku, to najszybszym i najłatwiejszym sposobem zapłaty będzie skorzystanie właśnie z tej możliwości.


Jak wykonać SZYBKI PRZELEW

Krok 1: Na stronie z płatnościami wybierz bank, w którym masz założone konto internetowe.

Krok 2: Kliknij przycisk „Płacę” znajdujący się po prawej stronie – otworzy się nowe okno przeglądarki.

Krok 3: Zaloguj się na swoje konto bankowe, używając loginu i hasła.

Krok 4: Dokończ transakcję, tak jakbyś wykonał zwykły przelew internetowy.


UWAGA!

Korzystając z systemu PayU.pl, nie zmieniaj żadnych danych – wszystkie informacje generowane są automatycznie. Nie musisz też podawać w tytule przelewu numeru pytania – Twój numer identyfikacyjny wstawiany jest automatycznie.


Ad 2) Zapłata kartą kredytową


Jak zapłacić kartą kredytową

Krok 1: Na stronie z płatnościami wybierz opcję „Karta kredytowa” (ikonka pierwsza od góry w ostatniej kolumnie, z logo karty VISA).

Krok 2: Następnie wybierz swoje obywatelstwo.

Krok 3: Kliknij przycisk „Płacę” znajdujący się po prawej stronie – otworzy się nowe okno przeglądarki.

Krok 4: Podaj wymagane dane (dla osób o obywatelskie polskim – wymagany jest PESEL, dla pozostałych – tylko numer telefonu) – otworzy się nowe okno przeglądarki.

Krok 5: Podaj wszystkie wymagane dane swojej karty płatniczej, po czym kliknij przycisk „Wysłanie zamówienia”.


Może się zdarzyć, że podczas weryfikowania Twojej karty pojawi się błąd – wówczas należy powtórzyć całą operację z płatnością.


Uwaga!

Wszystkie transakcje dokonywane przez system PayU.pl kierowane są na konto firmy PAYU SA w Poznaniu – jest to firma obsługująca płatności w naszym serwisie. PAYU SA automatycznie powiadamia nas, że dokonałeś płatności za poradę prawną, dzięki czemu możemy od razu przystąpić do realizacji usługi. Jeśli więc zależy Ci na czasie – skorzystaj z zapłaty przez PayU.pl.


Terminy realizacji płatności w systemie PayU.pl

Pamiętaj, że Twoja wpłata nie zawsze dotrze do nas natychmiast. Jeśli więc zależy Ci na czasie, zapoznaj się najpierw z terminami realizacji przelewów w poszczególnych bankach – w tym celu najedź myszką na znak zapytania obok interesującego Cię banku.



B.
TRADYCYJNY PRZELEW
 

TRADYCYJNY PRZELEW polega na tym, że płatność zostanie skierowana bezpośrednio na konto naszej firmy. Jest to wolniejszy sposób zapłaty niż SZYBKI PRZELEW, ale jeśli czas nie jest dla Ciebie najważniejszy, zaloguj się na konto swojego banku i tam wykonaj TRADYCYJNY PRZELEW. Oczywiście wpłaty możesz dokonać także w placówce banku lub na poczcie.


Jak wykonać TRADYCYJNY PRZELEW

Krok 1: Zaloguj się na konto internetowe w swoim banku i złóż polecenie przelewu na kwotę z wyceny (jeżeli wpłacasz na poczcie stosowną kwotę wpisz na druku przelewu).

Krok 2: Wypełnij wszystkie pola (dane do przelewu znajdują się poniżej), a w tytule przelewu wpisz koniecznie sześciocyfrowy NUMER TWOJEGO PYTANIA.


Oto dane do przelewu:


Numer konta w Alior Banku: 52249000050000450036340589

Odbiorca: Lexine Gawek i Kielar Spółka Jawna,
ul. Witkowicka 82, 31-242 Kraków


Jeżeli zależy Ci na szybszej odpowiedzi a wpłacasz tradycyjnym przelewem – przeczytaj:
Jak szybciej uzyskać odpowiedź?


Kody dla płatności z zagranicy:


IBAN: PL52249000050000450036340589

Kod SWIFT: ALBPPLPW



C.
PayPal
 

Jeśli masz konto założone w systemie PayPal, możesz z niego skorzystać również w naszym serwisie.


Jak zapłacić poprzez PayPal

Krok 1: Na stronie z płatnościami wybierz opcję „Płacę przez PayPal” (na samym dole strony) – otworzy się nowe okno przeglądarki.

Krok 2: Zaloguj się na swoje konto w serwisie Paypal, wpisując swój adres e-mail oraz hasło.

Krok 3: Sprawdź, czy zgadzają się dane w polu „Opis” – powinieneś tam zobaczyć opis „Zapłata za pytanie nr. [Twój numer pytania]”.

Krok 4: Jeśli opis się zgadza, kliknij przycisk „Zapłać teraz”, aby sfinalizować transakcję.


W przypadku problemów z płatnościami napisz na adres porady@eporady24.pl

 

6. Jak wygląda realizacja usługi?
1.
Wycena pytania
 

Po zadaniu pytania otrzymasz jego wycenę w ciągu 2 godzin (w dni robocze – w godzinach od 7 do 20; w weekendy i święta – do 12 godzin). Wycena pytania jest oczywiście bezpłatna. Jeśli uznasz, że cena nie jest zadowalająca, możesz bez konsekwencji zrezygnować z naszych usług.


2.
Akceptacja wyceny i przydzielenie pytania
 

Po tym, jak zaakceptujesz wycenę, Twoje pytanie trafi do odpowiedniego prawnika. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoją sprawą zajmie się specjalista. Jeśli Twoje pytanie dotyczy np. prawa podatkowego, możesz być pewny, że odpowie na nie prawnik specjalizujący się w tej dziedzinie; jeśli prawa karnego – zajmie się nim karnista itd.


Nie ma możliwości, by pytanie zostało przydzielone prawnikowi, który nie ma doświadczenia w danej dziedzinie prawa!


3.
Odpowiedź prawnika
 

Licząc od chwili zaksięgowania wpłaty na koncie, już w ciągu 24 godzin otrzymasz odpowiedź na swoje pytanie (chyba że pytanie jest skomplikowane – wówczas o terminie odpowiedzi zostaniesz poinformowany; pisma i pozwy są opracowywane w ciągu 3 dni).


4.
Pytania dodatkowe
 

Jesteśmy przygotowani na to, że możesz mieć pytania dodatkowe (oczywiście w zakresie pytania głównego), dlatego umożliwiamy zadawanie nieograniczonej ilości pytań dodatkowych w nieograniczonym czasie. Co to znaczy?


Jeśli np. coś wyda Ci się niejasne w odpowiedzi prawnika, możesz go o to dopytać. Jeśli nadal będziesz miał wątpliwości – możesz dopytywać do skutku, aż wszystko się wyjaśni.


5.
Gwarancja satysfakcji
 

Co jeśli mimo wszystko będziesz niezadowolony z odpowiedzi? Otóż możesz skorzystać z gwarancji satysfakcji. Jeżeli pomimo zadania pytań dodatkowych nie będziesz zadowolony z odpowiedzi prawnika i uzasadnisz nam to – po prostu zwrócimy Ci pieniądze.

Zobacz szczegóły >

 

7. Jak przesłać dużą ilość załączników?

W razie potrzeby dodaj załączniki, maksymalnie 15 plików. Jeśli jest ich więcej, to trzeba je spakować (ZIP, RAR). Maksymalna objętość jednego załącznika to 15 MB.

Jeżeli nie masz oprogramowania do pakowania plików lub wielkość pojedynczego pliku przekracza 15 MB, to prześlij je na adres e-mail: zalaczniki@eporady24.pl a następnie w panelu pytania (albo pisząc na adres porady@eporady24.pl) poinformuj nas, że wysłałeś dodatkowe pliki.

 

8. Jak zapłacić z zagranicy?

Jeśli przebywasz poza Polską i chciałbyś zapłacić za pytanie, możesz to zrobić na 3 sposoby.


1.
Zapłata kartą kredytową (przez PayU.pl)
 

Jeśli do swojego konta otrzymałeś kartę płatniczą, możesz się nią posłużyć w naszym serwisie.


Jak to zrobić?


Krok 1: Na stronie z płatnościami wybierz opcję „Karta płatnicza” (ikonka pierwsza od góry w ostatniej kolumnie, z logo karty VISA).

Krok 2: Następnie wybierz swoje obywatelstwo (jeśli nie masz numeru PESEL, to wybierz obywatelstwo „inne”).

Krok 3: Kliknij przycisk „Płacę” znajdujący się nieco niżej – otworzy się nowe okno przeglądarki.

Krok 4: Podaj wymagane dane – otworzy się nowe okno przeglądarki.

Krok 5: Podaj wszystkie wymagane dane swojej karty płatniczej, po czym kliknij przycisk „Wysłanie zamówienia”.


Może się zdarzyć, że podczas weryfikowania Twojej karty pojawi się błąd – wówczas należy powtórzyć całą operację z płatnością.


Uwaga!

Transakcje dokonywane przez system PayU.pl kierowane są na konto firmy PAYU SA w Poznaniu – jest to firma obsługująca płatności w naszym serwisie. PAYU SA automatycznie powiadamia nas, że dokonałeś płatności za poradę prawną, dzięki czemu możemy od razu przystąpić do realizacji usługi. Jeśli więc zależy Ci na czasie – skorzystaj z zapłaty przez PayU.pl.


Płacąc przez system PayU.pl nie ma wymogu podawania w tytule numeru pytania – automatycznie jest wstawiany numer identyfikacyjny pomiędzy „XX”.


2.
Wpłata przelewem na konto spółki Lexine Gawek i Kielar Spółka Jawna
 

Akceptujemy wpłaty w walucie obcej, dlatego jeśli nie chcesz korzystać z systemu PayUi.pl, możesz wykonać tradycyjny przelew na konto naszej spółki.


Jak to zrobić?


Krok 1: Zaloguj się na konto internetowe w swoim banku i złóż polecenie przelewu na kwotę z wyceny.

Krok 2: Wypełnij wszystkie dane, a w tytule przelewu wpisz koniecznie NUMER TWOJEGO PYTANIA.

Krok 3: Kwotę proszę przeliczyć według kursu bankowego, kolumna SKUP.

Uwaga! Koszt przelewu zagranicznego pokrywa zleceniodawca, łącznie z ewentualnymi dodatkowymi kosztami banków pośredniczących w transakcji. W przypadku przelewu z banku europejskiego w euro proszę wybrać przelew SEPA. W przypadku przelewu w innej walucie bardzo ważne jest zadeklarowanie, aby przelew został wykonany z opcją OUR.


Dane potrzebne do przelewu:

Odbiorca: Lexine Gawek i Kielar Spółka Jawna

ul. Witkowicka 82, 31-242 Kraków

Numer konta w Alior Banku: PL52249000050000450036340589


Numery rachunków w formacie IBAN i kody SWIFT dla przelewu zagranicznego:
IBAN: PL52249000050000450036340589
Kod SWIFT: ALBPPLPW


3.
PayPal
 

Jeśli masz konto założone w systemie PayPal, możesz z niego skorzystać również w naszym serwisie.


Jak zapłacić poprzez PayPal


Krok 1: Na stronie z płatnościami wybierz opcję „Płacę przez PayPal” (na samym dole strony) – otworzy się nowe okno przeglądarki.

Krok 2: Zaloguj się na swoje konto w serwisie Paypal, wpisując swój adres e-mail oraz hasło.

Krok 3: Sprawdź, czy zgadzają się dane w polu „Opis” – powinieneś tam zobaczyć opis „Zapłata za pytanie nr [Twój numer pytania]”.

Krok 4: Jeśli opis się zgadza, kliknij przycisk „Zapłać teraz”, aby sfinalizować transakcję.

 

9. Jaki będzie koszt usługi?

Koszt danej usługi zależy przede wszystkim od skomplikowania sprawy, dlatego każdorazowo dokonujemy indywidualnej wyceny.


1.
Porady prawne
 

Zupełnie najprostsze porady prawne wyceniane są na 80 zł. Bardziej złożone są droższe, w szczególności te, które wymagają od prawnika zanalizowania dokumentów załączonych do pytania. Sprawy wymagające głębokiej analizy aktów prawnych i orzecznictwa wyceniane są najwyżej.


2.
Przygotowanie pisma
 

Zlecając nam przygotowanie pism i pozwów, należy się liczyć z wyższą ceną niż za poradę – nie mniej niż 200 zł.

 

10. Ile dodatkowych pytań mogę zadać?

Jeżeli po otrzymaniu odpowiedzi coś nadal będzie dla Ciebie niejasne, będziesz mógł zadać prawnikowi pytania dodatkowe, oczywiście w zakresie pytania głównego.


Ilość pytań dodatkowych jest nieograniczona, tzn. że możesz pytać do skutku, aż wszystko będzie dla Ciebie zrozumiałe.


Nieograniczony jest również czas, kiedy możesz zadawać pytania dodatkowe.

 

11. Mam inny problem.

Jeżeli masz inny problem, wyślij nam e-mail na adres porady@eporady24.pl. Niezwłocznie Ci pomożemy.

 

Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem.

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
Szukamy prawnika »

prawo-budowlane.info

odpowiedziprawne.pl

Paragraf jako alternatywne logo serwisu