.
Udzieliliśmy ponad 131,7 tys. porad prawnych i mamy 14 830 opinii Klientów
Szukamy prawnika. Oferta dla radców prawnych i adwokatów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Problem z obdlokowaniem konta na Allegro

• Autor: Eliza Rumowska

Mam problem z obdlokowaniem konta na Allegro. Konto zablokowano mi, ponieważ wcześniej zablokowano również konto na Allegro jednemu z domowników. Prosiłem o odblokowanie konta, ale oni twierdzą, że należy najpierw wyjaśnić blokadę poprzedniego konta (chociaż jest to konto syna, który jest pełnoletni). Co mogę zrobić w tej sprawie? Czemu mam się tłumaczyć za syna? Czy Allegro łamie prawa konsumenta? Ich pracownik twierdzi, że nie ma tu mowy o żadnych roszczeniach, lecz jest to jedynie kwestia tego, kogo i na jakich zasadach prywatna firma chce obsługiwać w takim czy innym zakresie.


Masz podobny problem? Kliknij tutaj i zadaj pytanie. Pomagamy w podobnych sprawach.

Problem z obdlokowaniem konta na Allegro

Czy administrator Allegro miał prawo zablokować konto użytkownika?

W mojej ocenie administrator Allegro nie miał prawa ani na podstawie regulaminu aukcji, ani na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących blokować konta z powodu podanego w Pana pytaniu. Dlatego też radziłabym wezwać pisemnie administratora Allegro do odblokowania konta lub wskazania podstaw prawnych takiego ograniczenia (blokowania). Proszę też wyznaczyć termin odblokowania konta.

 

W razie braku dostosowania się do żądania z pisma oraz nieudzielenia żadnej odpowiedzi proszę zgłosić sprawę do powiatowego rzecznika konsumentów z prośbą o interwencję, a także do Delegatury UOKiK właściwej z uwagi na Pana miejsce zamieszkania z prośbą o zbadanie, czy nie doszło do stosowania przez przedsiębiorcę nieuczciwych praktyk rynkowych wobec konsumenta w zakresie usług świadczonych drogą internetową.

 

Blokowanie konta z punktu widzenia norm prawnych jest uzasadnione tylko wówczas, gdy przewidziano takie ograniczenie bądź w przepisach powszechnie obowiązujących, bądź w regulaminie lub innych zasadach ustalonych przez przedsiębiorcę dla konsumenta w zakresie świadczenia usługi. Dlatego też na podstawie udzielonych informacji nie widzę podstaw zablokowania Pana konta.  

Blokada konta użytkowników Allegro korzystających z jednego komputera

W uzasadnieniu warto podkreślić, że konto użytkownika stanowi zindywidualizowany „wycinek” portalu, który pozwala na indywidualizację odpowiedzialności wobec poszczególnych użytkowników. Dzięki temu administrator posiadał i posiada skuteczne narzędzia i możliwości internetowe zablokowania użytkownika łamiącego regulamin. Nie może zaś uzależniać tej odpowiedzialności od użytkownika urządzenia końcowego (komputera), ponieważ nie ma to żadnego oparcia w przepisach i prowadzi do zupełnie nielogicznych wniosków i konsekwencji, np. na tej zasadzie nielojalny użytkownik Allegro, który korzystał z komputera w pracy, w kafejce internetowej, u znajomych itd., doprowadziłby w efekcie – jeżeli przyjąć zasadę blokowania kont użytkowników komputera – do zablokowania wielu kont użytkowników, którzy nie mieliby z postępowaniem nic wspólnego. Ponadto odpowiedzialność użytkownika jest odpowiedzialnością personalną i nie może być sprowadzana do „odpowiedzialności urządzenia”, a takie konsekwencje rodzi tok rozumowania pracownika portalu Allegro.

 

Dlatego, podsumowując, radzę zdecydowane podjęcie działań:

  • wezwanie do odblokowania konta, przytaczając powyższe argumenty, ze wskazaniem np. terminu 24 godzin od doręczenia Pana wiadomości,
  • w razie bezskuteczności dokonać zgłoszeń, odpowiednio do powyższych wskazań, do rzecznika konsumentów i UOKiK.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania? Opisz nam swoją sprawę, wypełniając  formularz poniżej  ▼▼▼. Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje.

Zapytaj prawnika - porady prawne online

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny

O autorze: Eliza Rumowska

Administrator portalu ePorady24, absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego prawniczka. Specjalizuje się w prawie cywilnym, zwłaszcza w prawie konsumenckim (reklamacje, gwarancje itp.). Z serwisem ePorady24 związana od początku jego istnienia, obecnie udziela porad w najbardziej złożonych sprawach. W swej wieloletniej karierze pracowała jako powiatowy rzecznik konsumentów, sekretarz gminy, inspektor ds. kredytów oraz radca w TP SA. Od 2008 r. prowadzi własne biuro prawne, jako prokurent obsługuje trzy spółki prawa handlowego, współpracuje z samorządem terytorialnym przy realizacji programów dotowanych z UE.


.
Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem.

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
Szukamy prawnika »

prawo-budowlane.info

odpowiedziprawne.pl

Paragraf jako alternatywne logo serwisu