Zatrudnienie w urzędzie gminy a podział etatu• Autor: Radca prawny Katarzyna Nosal |
Jestem pracownikiem samorządowym w jednostce organizacyjnej urzędu gminy, posiadam umowę o pracę na czas nieokreślony, stanowisko otrzymałem w drodze konkursu. Od 1 stycznia 2018 r. przełożeni, w związku z przeniesieniem pewnej puli obowiązków z jednostki urzędu gminy, w której pracuję, do urzędu gminy, zamierzają przenieść mnie w 1/4 etatu do urzędu gminy, abym nadal wykonywał dotychczasową pulę obowiązków. 3/4 etatu pozostałoby w jednostce organizacyjnej. Czy można w ten sposób podzielić etat, jeśli tak, to jak formalnie mogłoby się to odbyć, jakie byłyby dla mnie ewentualne skutki takiego przeniesienia, jeśli stanowisko zajmuję z konkursu? |
Fot. Fotolia |
Podział etatu i przeniesienie pracownika samorządowegoOdpowiedź na zadane pytanie nie jest prosta, spotkałam bowiem dwa stanowiska w kwestii podziału etatu i przeniesienia pracownika samorządowego. Przeniesienie pracownika samorządowego na inne stanowiskoZgodnie z art. 22 ustawy o pracownikach samorządowych pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, można na jego wniosek lub za jego zgodą przenieść do pracy w innej jednostce, o której mowa w art. 2, w tej samej lub innej miejscowości, w każdym czasie, jeżeli nie narusza to ważnego interesu jednostki, która dotychczas zatrudniała pracownika samorządowego, oraz przemawiają za tym ważne potrzeby po stronie jednostki przejmującej. To jest sytuacja, która najbardziej odpowiada opisanej przez Pana sytuacji. Przeniesienia dokonuje się w drodze porozumienia pracodawców. W przypadku przeniesienia pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, do innej jednostki jego akta osobowe wraz z pozostałą dokumentacją w sprawach związanych ze stosunkiem pracy przekazuje się do jednostki, w której pracownik ma być zatrudniony. Przeniesienie pracownika samorządowego z jednej jednostki do pracy w dwóch jednostkachZgodnie z innym stanowiskiem nie ma przeszkód, by z jednej jednostki przenieść pracownika do pracy w dwóch jednostkach. W jednym z artykułów infor.pl znalazłam takie wyjaśnienie: „Nie ma przeszkód, aby pracownik został przeniesiony z jednej jednostki samorządowej do dwóch innych. Jednak przy przenoszeniu do dwóch różnych jednostek samorządowych na dwa niepełne etaty pracownik powinien określić, który pracodawca staje się pracodawcą podstawowym. Od tego zależą bowiem różne uprawnienia pracownicze, np. wysokość dodatku za wieloletnią pracę (jeżeli praca w urzędzie lub jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego przy wyliczaniu okresu zatrudnienia, od którego zależy wysokość dodatku)”.
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania? Opisz nam swoją sprawę, wypełniając formularz poniżej ▼▼▼. Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje.
Zapytaj prawnika - porady prawne online O autorze: Radca prawny Katarzyna Nosal Radca prawny od 2005 roku, absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Udziela porad z prawa cywilnego, pracy oraz rodzinnego, a także z zakresu procedury cywilnej i administracyjnej. Ma wieloletnie doświadczenie w stosowaniu prawa administracyjnego i samorządowego. Ukończyła również aplikację sądową. Obecnie prowadzi własną kancelarię prawną. |
|
Zapytaj prawnika
Najnowsze pytania w dziale