.
Udzieliliśmy ponad 131,7 tys. porad prawnych i mamy 14 830 opinii Klientów
Szukamy prawnika. Oferta dla radców prawnych i adwokatów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

POLITYKA PRYWATNOŚCI

 z dnia 25 maja 2018 r.

dla klientów Portalu Internetowego ePorady24.pl

 

I. Dane Administratora Danych Osobowych

Uprzejmie informujemy, że administratorem Pana/Pani danych osobowych jest spółka „Lexine” Gawek i Kielar Spółka jawna, z siedzibą przy ul. Witkowickiej 82, 31-242 Kraków, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000335571 i posługująca się numerem NIP 7010197031, zwana dalej „Spółką”. Kontakt ze Spółką w sprawie ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem e-mail: porady@eporady24.pl.

 

II. Inspektor Ochrony Danych

Spółka posiada Inspektora Ochrony Danych – aktualnie jest to pani Monika Wycykał – która chętnie pomoże Panu/Pani we wszystkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych, w szczególności udzieli odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące przetwarzania Pana/Pani danych osobowych. Kontakt z Inspektorem jest możliwy pod adresem e-mail: iod@eporady24.pl.

 

III. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

Aby świadczyć usługi zgodnie z profilem działalności, Spółka przetwarza Pana/Pani dane osobowe – w różnych celach, jednak zawsze zgodnie z prawem. Poniżej znajdzie Pan/Pani wyszczególnione cele przetwarzania danych osobowych wraz z podstawami prawnymi.

 

W celu dokonania wyceny usługi oraz wykonania usługi przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię,
  • adres e-mail,
  • płeć,
  • numer zlecenia,
  • data rejestracji.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy; jeżeli zdecyduje się Pan/Pani podać również nazwisko, uznajemy, że wyraził(a) Pan/Pani zgodę na przetwarzanie również Pana/Pani nazwiska – wtedy podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody;

 

W celu rozpatrzenia reklamacji przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię i nazwisko (jeżeli zostanie podane),
  • adres e-mail,
  • numer zlecenia,
  • ewentualnie adres zamieszkania – jeżeli następuje zwrot pieniędzy,
  • ewentualnie numer rachunku bankowego – jeżeli następuje zwrot pieniędzy.

 

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy; jeżeli zdecyduje się Pan/Pani podać również nazwisko, uznajemy, że wyraził(a) Pan/Pani zgodę na przetwarzanie również Pana/Pani nazwiska – wtedy podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody;

 

W celu przesyłania powiadomień e-mail o komunikatach w panelu klienta przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • adres e-mail,
  • numer zlecenia.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest informowanie klienta o czynnościach związanych z realizacją usługi w celu podwyższenia komfortu korzystania z serwisu);

 

W celu kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • numer telefonu,
  • numer zlecenia

– o ile jest Pan/Pani zainteresowany(a) formą kontaktu telefonicznego (nie wymagamy obowiązkowego podania numeru telefonu). Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody;

 

W celu przesyłania powiadomień sms o komunikatach w panelu klienta przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • numer telefonu,
  • numer zlecenia

– o ile jest Pan/Pani zainteresowany(a) otrzymywaniem takich powiadomień (nie wymagamy obowiązkowego podania numeru telefonu). Przesyłane wiadomości sms nie zawierają żadnych treści marketingowych. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody;

 

W celu wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego, takich jak np. przechowywanie dokumentacji księgowej przez 5 lat, przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię i nazwisko,
  • firma,
  • adres zamieszkania lub adres siedziby,
  • numer NIP,
  • numer zlecenia.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z obowiązków wynikających z prawa;

 

W celu przechowywania nieopłaconych zapytań przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię,
  • adres e-mail,
  • numer zlecenia

– może się bowiem zdarzyć, że decyzję o skorzystaniu z usługi podejmie Pan/Pani po pewnym czasie od otrzymania wyceny. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest umożliwienie zawarcia umowy przez określony czas bez konieczności powtarzania wyceny);

 

W celu badania satysfakcji z oferowanych usług przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • adres e-mail,
  • numer zlecenia.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest poznanie opinii klientów na temat świadczonych usług, aby dostosować je do potrzeb i oczekiwań zainteresowanych);

 

W celu wypełnienia obowiązków związanych z RODO, w szczególności poprzez tworzenie rejestrów i ewidencji, np. rejestru klientów, którzy zgłosili sprzeciw zgodnie z RODO, przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię,
  • nazwisko (jeśli zostanie podane),
  • adres e-mail,

ponieważ po pierwsze, przepisy RODO nakładają na nas określone obowiązki dokumentacyjne dla wykazania zgodności i rozliczalności, po drugie, jeżeli zgłosi Pan/Pani np. sprzeciw wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych do celów marketingowych, musimy wiedzieć, wobec kogo nie stosować marketingu bezpośredniego, ponieważ sobie tego nie życzy.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest po pierwsze, art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z obowiązków wynikających z prawa; po drugie, art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest posiadanie wiedzy na temat osób, które realizują swoje uprawnienia wynikające z RODO);

 

W celu udzielenia rabatu (po udzieleniu zgody wynikającej z przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną) przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię,
  • płeć,
  • adres e-mail.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody;

 

W celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię i nazwisko (jeżeli nazwisko zostało podane) lub ewentualnie firmę,
  • adres zamieszkania (jeżeli został podany),
  • numer PESEL lub numer NIP (jeżeli został podany),
  • adres e-mail,
  • IP,
  • numer zlecenia.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest posiadanie danych osobowych, które pozwolą ustalić, dochodzić lub bronić się przed roszczeniami, w tym klientów i osób trzecich);

 

W celu archiwalnym i dowodowym przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię i nazwisko (jeżeli zostało podane),
  • adres e-mail,
  • numer zlecenia

– na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów o znaczeniu prawnym. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest posiadanie danych osobowych, które pozwolą dowieść pewnych faktów związanych z realizacją usług, np. gdy jakiś organ państwowy tego zażąda);

 

W celu analitycznym, tj. badania i analizowania aktywności na stronie internetowej należącej do Spółki, przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • data i godzina odwiedzin strony,
  • rodzaj systemu operacyjnego,
  • przybliżona lokalizacja,
  • rodzaj przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania strony,
  • czas spędzony na stronie,
  • odwiedzone podstrony,
  • podstrona, gdzie wypełniono formularz kontaktowy.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest poznanie aktywności klientów na stronie internetowej);

 

W celu wykorzystywania cookies na stronie internetowej przetwarzamy takie informacje tekstowe (cookies zostaną opisane w odrębnym punkcie). Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (przy pierwszym wejściu na stronę internetową pojawia się zapytanie o zgodę na wykorzystanie cookies);

 

W celu administrowania stroną internetową przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • adres IP,
  • data i czas serwera,
  • informacje o przeglądarce internetowej,
  • informacje o systemie operacyjnym

– dane te są zapisywane automatycznie w tzw. logach serwera, przy każdorazowym korzystaniu ze strony należącej do Spółki. Administrowanie stroną internetową bez użycia serwera i bez tego automatycznego zapisu nie byłoby możliwe. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest administrowanie stroną internetową);

 

W celu zamieszczenia przez Pana/Panią komentarza na stronie internetowej pod opublikowanym artykułem przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię lub nick,
  • numer IP.

Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (w tym przypadku przyjmujemy, że zamieszczenie komentarza jest równoczesnym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych);

 

W celu zamieszczenia przez Pana/Panią opinii o usługach przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię, ewentualnie nazwisko,
  • zawód,
  • wiek.

Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (w tym przypadku przyjmujemy, że zamieszczenie opinii jest równoczesnym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych).

 

IV. Cookies

  1. Spółka na swojej stronie internetowej, podobnie jak inne podmioty, wykorzystuje tzw. cookies, czyli krótkie informacje tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu użytkownika. Mogą być one odczytywane przez nasz system, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy (np. Facebooka, Google’a).
  2. Cookies spełniają bardzo wiele funkcji na stronie internetowej, najczęściej przydatnych, które postaramy się opisać poniżej (jeżeli informacje są niewystarczające, prosimy o kontakt):
    • zapewnianie bezpieczeństwa – pliki cookies są wykorzystywane w celu uwierzytelniania użytkowników oraz zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z panelu klienta. Służą zatem do ochrony danych osobowych użytkownika przed dostępem osób nieupoważnionych;
    • wpływ na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej – pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby witryna sprawnie działała i aby można było korzystać z funkcji na niej dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki zapamiętywaniu ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami na stronie. Dzięki nim można zatem sprawnie poruszać się na stronie internetowej i poszczególnych podstronach;
    • stan sesji – w plikach cookies często są zapisywane informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej, np. które podstrony najczęściej wyświetlają. Umożliwiają również identyfikację błędów wyświetlanych na niektórych podstronach. Pliki cookies służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają zatem ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron;
    • utrzymanie stanu sesji – jeżeli klient loguje się do swojego panelu, to pliki cookies umożliwiają podtrzymanie sesji. Oznacza to, że po przejściu na inną podstronę nie trzeba każdorazowo podawać ponownie loginu i hasła, co sprzyja komfortowi korzystania ze strony internetowej;
    • tworzenie statystyk – pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej (jak wielu otwiera stronę internetową, jak długo na niej pozostają, które treści wzbudzają największe zainteresowanie etc.). Dzięki temu można stale ulepszać stronę internetową i dostosowywać jej działanie do preferencji użytkowników. W celu śledzenia aktywności i tworzenia statystyk wykorzystujemy narzędzia Google’a, takie jak Google Analytics; oprócz raportowania statystyk użytkowania witryny pikselowy Google Analytics może również służyć, razem z niektórymi opisanymi powyżej plikami cookies, do pomocy w wyświetlaniu użytkownikowi bardziej trafnych treści w usługach Google (np. w wyszukiwarce Google) i w całej sieci;
    • korzystanie z funkcji społecznościowych – na stronie internetowej posiadamy tzw. pixel Facebooka, który umożliwia polubienie naszego fanpage’a w tym serwisie podczas korzystania z witryny. Jednak, aby to było możliwe, musimy korzystać z plików cookies dostarczanych przez Facebooka.
  1. Pana/Pani przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w Pana/Pani urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie cookies. Jeżeli jednak nie życzy Pan/Pani sobie wykorzystania cookies przy przeglądaniu strony internetowej, można zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej – całkowicie blokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.
  2. Szanując autonomię wszystkich osób korzystających ze strony internetowej, czujemy się jednak w obowiązku uprzedzić, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować dość poważne trudności w korzystaniu ze strony internetowej, np. w postaci konieczności logowania się na każdej podstronie, dłuższego okresu ładowania się strony, ograniczeń w korzystaniu z funkcjonalności, ograniczeń w polubieniu strony na Facebooku etc.

 

V. Prawo wycofania zgody

  1. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, w każdej chwili może Pan/Pani tę zgodę cofnąć – wedle własnego uznania.
  2. Jeżeli chciałby/chciałaby Pan/Pani cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, to w tym celu wystarczy:
    • wysłać maila bezpośrednio Spółce na adres eporady@eporady24.pl lub
    • wysłać maila do Inspektora Ochrony Danych na adres iod@eporady24.pl lub
    • zaznaczyć odpowiednie okienko w panelu klienta, w zakładce „Informacje o danych” lub
    • kliknąć link w wiadomości e-mail, dołączony na końcu wiadomości lub
    • usunąć zamieszczony komentarz pod artykułem lub
    • usunąć zamieszczoną opinię o usługach.
  1. Jeżeli przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych odbywało się na podstawie zgody, jej cofnięcie nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne. Innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody mamy prawo przetwarzać Pana/Pani dane osobowe i jej odwołanie nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

 

VI. Wymóg podania danych osobowych

  1. Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne i zależy od Pana/Pani decyzji. Jednakże w niektórych przypadkach podanie określonych danych osobowych jest konieczne, aby spełnić Pana/Pani oczekiwania w zakresie korzystania z usług.
  2. Aby zlecić usługę w serwisie, konieczne jest podanie imienia oraz adresu e-mail – bez tego nie jesteśmy w stanie zawrzeć oraz wykonać umowy.
  3. Aby mógł/mogła Pan/Pani otrzymać fakturę za usługi, konieczne jest podanie wszystkich danych wymaganych prawem podatkowym, a zatem imienia i nazwiska lub firmy, adresu zamieszkania lub adresu siedziby, numeru NIP – bez tego nie jesteśmy w stanie prawidłowo wystawić faktury.
  4. Aby móc się skontaktować z Panem/Panią telefonicznie w sprawach związanych z realizacją usługi, konieczne jest podanie numeru telefonu – bez tego nie jesteśmy w stanie nawiązać kontaktu telefonicznego.
  5. Jeżeli życzy sobie Pan/Pani otrzymywać powiadomienia smsem o komunikatach w panelu klienta, konieczne jest podanie numeru telefonu – bez tego nie jesteśmy w stanie przesyłać wiadomości.
  6. Aby mógł/mogła Pan/Pani otrzymywać rabaty na przyszłe usługi, konieczne jest podanie imienia i adresu e-mail – bez tego nie jesteśmy w stanie przesyłać kodów rabatowych.

 

VII. Podawanie danych osobowych przy zamawianiu usług

  1. Aby przestrzegać zasad związanych z przetwarzaniem jak najmniejszej liczby danych osobowych, bardzo prosimy o to, aby przy kierowaniu pytań do wyceny lub w trakcie wykonywania usługi prawniczej nie podawali nam Państwo większej ilości danych osobowych niż to jest wskazane w określonej sytuacji (jeżeli życzy Pan/Pani sporządzenia np. pozwu o rozwód pod Pana/Pani podpis, to podanie takich danych, jak np. imiona i nazwiska, adresy zamieszkania lub adresy do korespondencji etc. pozostaje wskazane, gdyż bez tego nie da się sporządzić pisma procesowego. Jeżeli jednak chciał(a)by Pan/Pani uzyskać wyłącznie poradę, jak uzyskać rozwód, to tak szczegółowe dane nie są nam potrzebne do wykonania usługi).
  2. Jeżeli jest Pan/Pani w posiadaniu jakichkolwiek cudzych danych osobowych, tj. danych osobowych, które nie dotyczą bezpośrednio Pana/Pani, bardzo prosimy o ich nieprzesyłanie do nas – chyba, że jest to obiektywne konieczne do należytego wykonania usługi (np. w postaci sporządzenia zamówionego pisma lub innego dokumentu). W sytuacji, gdy musi Pan/Pani przesłać nam określone dokumenty, prosimy o ich zanonimizowane, abyśmy nie przetwarzali bez wiedzy zainteresowanych ich danych osobowych. To samo dotyczy przedstawiania stanu faktycznych – aby odpowiedzieć na pytanie prawne, najczęściej nie potrzebujemy cudzych danych osobowych dla prawidłowej realizacji zlecenia.
  3. Zastrzegamy sobie prawo do usuwania lub niszczenia danych osobowych, które w naszym przekonaniu są danymi nadmiarowymi i w świetle obowiązujących przepisów prawa nie mamy podstaw, by je przetwarzać.
  4. Uprzedzamy, że w naszym serwisie może dochodzić do przetwarzania tak zwanych „danych niezidentyfikowanych” (czasem nazywanych również danymi UFO). Wiąże się to z tym, że nasi klienci lub potencjalni klienci często nie przestrzegają nakazu anonimizowania stanów faktycznych oraz przesyłanej dokumentacji, w związku z czym w naszym systemie mogą pojawiać się treści o potencjalnej zawartości cudzych danych osobowych. Z uwagi na dziesiątki tysięcy zapytań nie jesteśmy w stanie drobiazgowo kontrolować każdego zlecenia oraz usuwać danych nadmiarowych.
  5. W odniesieniu do danych niezidentyfikowanych, o których mowa powyżej, uspokajamy, że przekazywane informacje najczęściej nie pozwalają nam zidentyfikować danej osoby bez cienia wątpliwości, ponieważ tak naprawdę nie posiadamy kompletu informacji.
  6. Z przepisów RODO jednoznacznie wynika, że jeżeli administrator danych osobowych jest w posiadaniu danych niezidentyfikowanych, nie ma potrzeby gromadzenia dodatkowych informacji, które umożliwiłyby jednoznaczne zidentyfikowanie podmiotu danych – tylko po to, aby umożliwić spełnienie uprawnień przewidzianych w rozporządzeniu. Dlatego np. nie musimy dopytywać naszych klientów lub potencjalnych klientów o dodatkowe dane wyłącznie po to, aby np. wysłać tamtej osobie informacje o przetwarzaniu danych osobowych.
  7. 7. Jeżeli chodzi o spełnienie obowiązku informacyjnego wobec osób, które same nie przekazały nam swoich danych osobowych, tylko na marginesie wyjaśniamy, że co do zasady taki obowiązek istnieje, ale administrator danych osobowych nie musi go wykonywać, jeżeli (między innymi):
    a) udzielenie takich informacji okazuje się niemożliwe lub wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku – biorąc pod uwagę, że mamy tysiące zleceń, informowanie każdej zainteresowanej osoby pozostaje niemożliwe;
    b) dane osobowe muszą pozostać poufne zgodnie z obowiązkiem zachowania tajemnicy zawodowej przewidzianym w prawie Unii lub w prawie państwa członkowskiego, w tym ustawowym obowiązkiem zachowania tajemnicy – usługi prawnicze są wykonywane przede wszystkim przez radców prawnych, adwokatów oraz doradców podatkowych, których obowiązuje tajemnica zawodowa; przekazanie informacji np. przeciwnikowi klienta mogłoby tę tajemnicę naruszyć.
  8. Jeżeli przetwarzamy dane niezidentyfikowane, co do których nie wiemy, do kogo należą, i zgłosi się do nas osoba, która twierdzi, że informacje właśnie o niej znalazły się w naszych zasobach, dołożymy wszelkich starań, aby ustalić, czy tak naprawdę jest.

 

VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie. Treść zapytania, która jest przesyłana za pośrednictwem formularza kontaktowego, nie podlega ocenie przez system informatyczny. Proponowana cena usługi w żaden sposób nie jest wynikiem oceny dokonanej przez jakikolwiek system informatyczny.

 

IX. Odbiorcy danych osobowych

  1. Jak większość przedsiębiorców, w swojej działalności korzystamy z pomocy innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania danych osobowych. W związku z powyższym, w razie potrzeby, przekazujemy Pana/Pani dane osobowe współpracującym z nami prawnikom, którzy realizują usługi, dostawcom oprogramowania, firmom obsługującym szybkie płatności, firmie księgowej, firmie hostingowej, firmie odpowiedzialnej za wysyłanie komunikatów sms, a także firmie ubezpieczeniowej (gdyby zaszła konieczność naprawienia szkody).
  2. Oprócz tego, może się zdarzyć, że np. na podstawie właściwego przepisu prawa lub decyzji właściwego organu będziemy musieli przekazać Pana/Pani dane osobowe również innym podmiotom, czy to publicznym czy prywatnym. Dlatego niezmiernie trudno nam przewidzieć, kto może zgłosić się z żądaniem udostępnienia danych osobowych. Niemniej ze swojej strony zapewniamy, że każdy przypadek żądania udostępnienia danych osobowych analizujemy bardzo starannie i bardzo wnikliwie, aby niechcący nie przekazać informacji osobie nieuprawnionej.

 

X. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

  1. Jak większość przedsiębiorców, korzystamy z różnych popularnych usług i technologii, oferowanych przez takie podmioty, jak Facebook, Microsoft, Google czy Zendesk. Firmy te mają siedziby poza Unią Europejską, a zatem w świetle przepisów RODO są traktowane jako państwa trzecie.
  2. RODO wprowadza pewne ograniczenia w przekazywaniu danych osobowych do państw trzecich, ponieważ skoro nie stosuje się tam, co do zasady przepisów europejskich, ochrona danych osobowych obywateli Unii Europejskiej może być niestety niewystarczająca. Dlatego też każdy administrator danych osobowych ma obowiązek ustalić podstawę prawną takiego przekazywania.
  3. Ze swojej strony zapewniamy, że przy korzystaniu z usług i technologii przekazujemy dane osobowe wyłącznie podmiotom ze Stanów Zjednoczonych i wyłącznie takim, które przystąpiły do programu Privacy Shield, na podstawie decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12 lipca 2016 r. – więcej na ten temat można przeczytać na stronie Komisji Europejskiej dostępnej pod adresem https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-transfers-outside-eu/eu-us-privacy-shield_pl. Podmioty, które przystąpiły do programu Privacy Shield, gwarantują, że będą przestrzegać wysokich standardów w zakresie ochrony danych osobowych, jakie obowiązują w Unii Europejskiej, dlatego korzystanie z ich usług i oferowanych technologii w procesie przetwarzania danych osobowych jest zgodne z prawem.
  4. W każdej chwili udzielimy Panu/Pani dodatkowych wyjaśnień odnośnie przekazywania danych osobowych, w szczególności, gdy kwestia ta budzi Pana/Pani niepokój.
  5. W każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do uzyskania kopii danych osobowych przekazanych do państwa trzeciego.

 

XI. Okres przetwarzania danych osobowych

  1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie przetwarzamy Pana/Pani danych osobowych „w nieskończoność”, lecz przez czas, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel. Po tym okresie Pana/Pani dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.
  2. W sytuacji, gdy nie potrzebujemy wykonywać innych operacji na Pana/Pani danych osobowych niż ich przechowywanie (np. gdy przechowujemy treść zlecenia na potrzeby obrony przed roszczeniami), do momentu trwałego usunięcia lub zniszczenia dodatkowo je zabezpieczamy – poprzez pseudonimizację. Pseudonimizacja polega na takim zaszyfrowaniu danych osobowych, czy też zbioru danych osobowych, że bez dodatkowego klucza nie da się ich odczytać, a zatem takie informacje stają się całkowicie bezużyteczne dla osoby nieuprawnionej.
  3. Odnośnie poszczególnych okresów przetwarzania danych osobowych, uprzejmie informujemy, że dane osobowe przetwarzamy przez okres:
    • trwania umowy – w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umowy;
    • 3 lat lub 10/6 lat + 1 rok – w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; wybór 3 lub 10/6 lat zależy od tego, czy obie strony są przedsiębiorcami czy nie; wybór pomiędzy 10 a 6 lat zależy od tego, czy obowiązuje okres przedawnienia sprzed nowelizacji Kodeksu cywilnego czy okres przedawnienia po nowelizacji Kodeksu cywilnego;
    • 6 miesięcy – w odniesieniu do danych osobowych, które zostały zebrane przy wycenie usługi, a jednocześnie nie doszło do niezwłocznego zawarcia umowy;
    • 5 lat – w odniesieniu do danych osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków z prawa podatkowego;
    • do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 5 lat – w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody;
    • do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 5 lat – w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych lub do celów marketingowych;
    • do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności, jednak nie dłużej niż przez 3 lata – w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych, wykorzystania cookies i administrowania stroną internetową.
  1. Okresy w latach liczymy od końca roku, w którym rozpoczęliśmy przetwarzanie danych osobowych, aby usprawnić proces usuwania lub niszczenia danych osobowych. Odrębne liczenie terminu dla każdej zawartej umowy wiązałoby się z istotnymi trudnościami organizacyjnymi i technicznymi, jak również znaczącym nakładem finansowym, dlatego ustanowienie jednej daty usuwania lub niszczenia danych osobowych pozwala nam sprawniej zarządzać tych procesem. Oczywiście, w przypadku skorzystania przez Pana/Panią z prawa do zapomnienia takie sytuacje są rozpatrywane indywidualnie.
  2. Dodatkowy rok związany z przetwarzaniem danych osobowych zebranych na potrzeby wykonania umowy jest podyktowany tym, że hipotetycznie może Pan/Pani zgłosić roszczenie na chwilę przed upływem terminu przedawnienia, żądanie może zostać doręczone z istotnym opóźnieniem lub może Pan/Pani błędnie określić termin przedawnienia swojego roszczenia.

 

XII. Uprawnienia podmiotów danych

  1. Uprzejmie informujemy, że posiada Pan/Pani prawo do:
    • dostępu do swoich danych osobowych;
    • sprostowania danych osobowych;
    • usunięcia danych osobowych;
    • ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    • sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
    • przenoszenia danych osobowych.
  1. Szanujemy Pana/Pani prawa wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych i staramy się ułatwiać ich realizację w najwyższym możliwym stopniu.
  2. Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Panu/Pani ich spełnienia. Jednakże, jeżeli odmawiamy uwzględnienia żądania, to tylko po wnikliwej analizie i tylko w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest konieczna.
  3. Odnośnie prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych (zostały one wymienione w punkcie III) w związku z Pana/Pani szczególną sytuacją. Musi Pan/Pani jednak pamiętać, że zgodnie z przepisami możemy odmówić uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że:
    • istnieją prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne w stosunku do Pana/Pani interesów, praw i wolności lub
    • istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  1. Ponadto w każdej chwili może Pan/Pani wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych do celów marketingowych. W takiej sytuacji po otrzymaniu sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzania w tym celu.
  2. Swoje uprawnienia może Pan/Pani zrealizować poprzez:
    • wysłanie maila bezpośrednio Spółce na adres eporady@eporady24.pl lub
    • wysłanie maila do Inspektora Ochrony Danych na adres iod@eporady24.pl lub
    • kliknięcie linku w wiadomości e-mail, dołączonego na końcu wiadomości lub
    • zaznaczenie odpowiednich okienek w panelu klienta, w zakładce „Informacje o danych” lub
    • samodzielną zmianę danych w panelu klienta, w zakładce „Informacje o danych”.

 

XIII. Prawo do wniesienia skargi

Jeżeli uważa Pan/Pani, że Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, może Pan/Pani wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

XIV. Postanowienia końcowe

  1. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.
  2. O wszelkich zmianach wprowadzonych do niniejszej Polityki prywatności zostanie Pan/Pani powiadomiony/powiadomiona drogą e-mailową.
  3. Niniejsza Polityka prywatności obowiązuje od dnia 25 maja 2018 r.

 

 

 

JAK PRACUJEMY

Zdajemy sobie sprawę, że możesz mieć wątpliwości, czego możesz oczekiwać po skorzystaniu z naszych usług. Dlatego chcielibyśmy Ci przybliżyć to, jak pracujemy i jak wygląda cały proces zadawania pytań.

 

Oto 7 najważniejszych etapów...

1.   Uzyskanie linku do panelu administracyjnego

Aby zadać pytanie, musisz podać wyłącznie swoje imię oraz e-mail – dzięki temu pozostaniesz anonimowy (nawet dla prawnika, który będzie udzielał odpowiedzi).

 

Nie wymagamy żadnych więcej danych, ponieważ szanujemy Twoją prywatność.

Wiemy, że niektóre pytania mogą być krępujące czy nawet wstydliwe, dlatego ilość potrzebnych informacji ograniczyliśmy do minimum.

 

W mailu, który otrzymasz na podany przez Ciebie adres mailowy, otrzymasz link do specjalnego panelu administracyjnego.

2.   Zadanie pytania

Wspomniany panel to miejsce, w którym możesz zadać pytanie (w razie potrzeby możesz też załączyć odpowiednie pliki). Dzięki panelowi możesz na bieżąco śledzić status pytania, zadawać dodatkowe pytania oraz dokonywać płatności.

3.   Wycena pytania

Po zadaniu pytania otrzymasz jego wycenę w ciągu 2 godzin*. Pamiętaj, że wycena pytania jest zupełnie bezpłatna! Jeśli uznasz, że cena nie jest zadowalająca, możesz BEZ KONSEKWENCJI zrezygnować z naszych usług.

4.   Akceptacja wyceny i przydzielenie pytania

Po tym, jak zaakceptujesz wycenę, Twoje pytanie trafi do odpowiedniego prawnika. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoją sprawą zajmie się specjalista. Jeśli Twoje pytanie dotyczy np. prawa podatkowego, możesz być pewny, że odpowie na nie prawnik specjalizujący się w tej dziedzinie; jeśli prawa karnego – zajmie się nim karnista itd.

 

Nie ma możliwości, by pytanie zostało przydzielone prawnikowi, który nie ma doświadczenia w danej dziedzinie prawa!

5.   Odpowiedź prawnika

Licząc od chwili zaksięgowania wpłaty na koncie, już w ciągu 24 godzin otrzymasz odpowiedź na swoje pytanie (chyba że pytanie jest skomplikowane – wówczas o terminie odpowiedzi zostaniesz poinformowany; pisma i pozwy są opracowywane w przeciągu 3 dni). Jeśli zależy Ci na szybkości odpowiedzi, to możesz:

 

skorzystać z przelewu poprzez system payu.pl,

skorzystać z przelewu poprzez system paypal.com,

wpłacając przelewem możesz wysłać nam potwierdzenie wpłaty na adres porady@eporady24.pl i odpowiedź zostanie udzielona szybciej.

 

Jeżeli chcesz otrzymać fakturę wpisz dane potrzebne do jej wystawienia w swoim panelu.

6.   Pytania dodatkowe

Jesteśmy przygotowani na to, że możesz mieć pytania dodatkowe (oczywiście w zakresie pytania głównego), dlatego umożliwiamy zadawanie nieograniczonej ilości pytań dodatkowych w nieograniczonym czasie. Co to znaczy?

 

Jeśli np. coś wyda Ci się niejasne w odpowiedzi prawnika, możesz go o to dopytać. Jeśli nadal będziesz miał wątpliwości – możesz dopytywać do skutku, aż wszystko się wyjaśni.

7.   Gwarancja satysfakcji

Co jeśli mimo wszystko będziesz niezadowolony z odpowiedzi? Otóż pragniemy zaoferować Ci GWARANCJĘ SATYSFAKCJI. Na czym ona polega?

To bardzo proste:

jeżeli pomimo zadania pytań dodatkowych

nie będziesz zadowolony z odpowiedzi prawnika

i uzasadnisz nam to – zwrócimy Ci pieniądze.

Zobacz szczegóły »

Nie czekaj więc, aż problem sam się rozwiąże. Zadaj pytanie już teraz i pozbądź się niepotrzebnych zmartwień!

 

Pozdrawiamy, Mirosław – „były inżynier”, Gerard – informatyk

właściciele serwisu www.ePorady24.pl

 

* W dni robocze – w godzinach od 7 do 20. W weekendy i święta – do 12 godzin.

 

Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem.

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
Szukamy prawnika »

prawo-budowlane.info

odpowiedziprawne.pl

Paragraf jako alternatywne logo serwisu